Tüm Eğitimleri Görüntüle
Eğitim Hakkında
Açıklama
Psikolojik İlk Yardım Eğitimi
Eğitim, RAPID modelini esas alarak katılımcılara Psikolojik İlk Yardım’ın temel ilkelerini, kapsamını, her basamağa özgü müdahaleleri ve bunları uygulayabilecek becerileri kazandırmayı amaçlamıştır.
21 Ekim 2025 18.00-20.00
28 Ekim 2025 18.00-20.00
4 Kasım 2025 18.00-20.00
11 Kasım 2025 18.00-20.00
18 Kasım 2025 18.00-20.00
25 Kasım 2025 18.00-20.00
Eğitmenin Özgeçmişi
Sadece konuyla ilişkili eğitim ve yayınlar eklenmiştir.
Eğitim- 2013-2018: Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi
2018-2021: Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü Psikiyatri Hemşireliği Yüksek Lisans
2021-2025: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Hemşirelik Doktora Programı
Mesleki deneyim- 2020: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi (2020 – …)
Yayın- Bulut M. (2023). Sağlık Bilimlerinde İleri ve Çağdaş Çalışmalar 2, Bölüm adı:(Afetlerin Ruh Sağlığına Etkileri ve Psikolojik İlk Yardım), Duvar Yayınları, Editör:GÜROL ÇİFTÇİ, Gönül, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 455, ISBN:978-625-6585-89-8, Türkçe(Bilimsel Kitap)
Eğitimci- Bolu İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, “Deprem Haftası Etkinlikleri” 06-07 Mart 2024. BAİBÜ Kültür Merkezi Pembe Salon. “Psikososyal Destek”
Eğitimci- BAİBÜ Sivil Savunma ile Afet ve Acil Durumlar Eğitimi. “Psikolojik İlk Yardım” 28.05.2024-05.06.2024
Sertifika- Johns Hopkins University, Psychological First Aid RAPID Model, Jul 28, 2025
Hedef Kitle
Psikolojik İlk Yardım halk sağlığı ortamları, işyerleri, dini kuruluşlar, kolluk kuvvetleri de dahil, afet ortamları, kazalar, toplumsal şiddet ve kriz durumlarının ardından uygulanabilir. 18 yaş üzeri her eğitim ve meslek grubundan kişi katılabilir. Psikolojik İlk Yardım uygulayıcısı olmak özel bir yetkinlik gerektirmemektedir.
Eğitimin dili Türkçe’dir. Türkçe okuyor, anlıyor olabilmek gerekmektedir.
Sözel iletişime dayalı bir yardım modeli olduğu için özel herhangi bir iletişim sorunu bulunmaması gerekir.
Eğitimin Amacı
Eğitim, RAPID modelini esas alarak katılımcılara Psikolojik İlk Yardım’ın temel ilkelerini, kapsamını, her basamağa özgü müdahaleleri ve bunları uygulayabilecek becerileri kazandırmayı amaçlamıştır.
Eğitimin Hedefleri
– Psikolojik İlk Yardım ile ilgili temel kavramları tartışabilir.
– Afet ve örseleyici durumların ardından verilen psikolojik, davranışsal ve kriz tepkilerini tanıyabilir.
– Afet ve örseleyici durumların ardından verilen normal ve anormal tepkileri ayırt edebilir.
– Yardım ettiği bireylerle iletişiminde yansıtıcı bir şekilde dinlemeyi kullanabilir.
– Afet ve örseleyici durumların ardından ortaya çıkabilen kriz tepkilerini önceliklendirebilir (psikolojik triyaj)
– Afet ve örseleyici durumların ardından bireylerin akut sıkıntı ve işlev bozukluklarını uygun şekilde hafifletebilir.
– Bireyin ileri ruh sağlığı desteği erişimine ihtiyacı olup olmadığını tanıyabilir.
– Bireyin akut sıkıntı ve işlev bozukluklarındaki iyileşmeyi değerlendirebilir.
– İlk yardım sağlayıcı olarak kendi öz bakım ihtiyaçlarını fark edebilir.
– İlk yardım sağlayıcı olarak kendi öz bakım ihtiyaçlarına yönelik müdahalelerde bulunabilir.
Konu Başlıkları ve Ders Planı
Eğitim altı haftalık altı modül, her modülde iki ders olmak üzere12 saat olarak planlanmıştır.
MODÜL 1: Giriş & Psikolojik İlk Yardımın (PİY) Temelleri
Amaç: PİY’in tanımı, RAPID modeline genel bakış ve temel iletişim becerileri.
1. Saat (Teorik): PowerPoint sunumu: PİY nedir? RAPID modelinin 5 aşamasına genel bakış
Video: Bir PİY uygulaması örneği
2. Saat (Beceri): Rol oynama: Katılımcılar ikili gruplarla “tanışma ve güven oluşturma” canlandırması yapar.
Geri bildirim: Gruplar birbirlerine “tanışma, kendini tanıtma” performansları üzerine geri bildirim verir.
MODÜL 2: R-Rapport (Yakınlık) & Yansıtıcı Dinleme
Amaç: Empatik iletişim, güven inşa etme ve yansıtmalı dinleme teknikleri.
1. Saat (Teorik): Saat (Teorik): PowerPoint sunumu ve vaka analizi: “afet sonrası şok yaşayan bir bireyle iletişim” örneği üzerinden tartışma.
İletişim sekansı videosu: Doğru ve yanlış dinleme örnekleri gösterilir.
2. Saat (Beceri): Senaryo çalışması: Katılımcılar, “krizdeki birine yansıtmalı dinleme” yapar.
Quiz: Yansıtmalı dinleme ile ilgili kısa bir doğru/yanlış testi.
MODÜL 3: A-Assessment (Değerlendirme)
Amaç: Bireyin ihtiyaçlarını ve risk faktörlerini değerlendirme.
1. Saat (Teorik): PowerPoint: Normal ve anormal tepkiler, gözlem ve değerlendirme soruları.
Tartışma: “Hangi durumlarda acil müdahale gerekir?” beyin fırtınası.
2. Saat (Beceri):Uygulamalı egzersiz: Katılımcılar, bir vakayı değerlendirmek için açık uçlu sorular yazarlar.
Rol play: Değerlendirme sorularını sorma pratiği (göz teması, beden dili vurgusu).
MODÜL 4: P-Prioritisation (Önceliklendirme)
Amaç: Acil ihtiyaçları belirleme ve kaynaklara yönlendirme.
1. Saat (Teorik): Saat (Teorik): PowerPoint: Psikolojik triyaj basamakları, Vaka analizi: “İntihar riski olan bir genç” örneği üzerinden öncelikler tartışılır.
2. Saat (Beceri): Grup çalışması: Senaryolara göre ihtiyaçları önceliklendirme
Tartışma: “Sınırlarımız neler? Ne zaman profesyonel yönlendirme yapmalıyız?”
MODÜL 5: I-Intervention (Müdahale)
Amaç: Temel psikolojik destek tekniklerini öğrenme, öğretme üzerine çalışma
1.Saat: Rehberlik edebilme, normalleştirme, gevşeme tekniklerini öğretme.
2. Saat: Topraklama egzersizi, sağlıklı baş etme becerilerini öğretme
Uygulamalı egzersiz: Tüm katılımcılarla egzersizler yapılır.
Rol play: Katılımcılar, panik yaşayan bir bireye müdahale senaryosu canlandırır.
MODÜL 6: D-Disposition (Yönlendirme) & Özbakım
Amaç: Sonraki adımları planlama ve ilk yardımcının özbakımı.
1. Saat (Teorik): PowerPoint: İleri düzey müdahaleye ihtiyacı değerlendirme ve yönlendirme,
Tartışma: “Yönlendirme yaparken nelere dikkat etmeli?” (yerel kaynakların listesi).
Vaka analizi: “Tükenmişlik yaşayan bir gönüllü” örneği.
2. Saat (Beceri):
Grup çalışması: Katılımcılar kendi “özbakım planlarını” yazar ve paylaşır.
Quiz: Eğitimin genelini kapsayan kısa bir değerlendirme testi.
Yöntem ve Teknikler
Vaka analizleri
Senaryolar
İletişim sekanslarına yönelik videolar
Rol oynama
Uygulamalı Egzersizler (gevşeme egzersizleri, topraklama gibi)
Geri Bildirim
Quizler
Tartışma
İhtiyaç Duyulabilecek Malzemeler
Başvurudan Sonra Ne Yapmalıyım?
Verilen eğitim için uygunluğunuz müdürlüğümüz tarafından onaylandıktan ve eğitim için yeterli kişi sayısına ulaşıldıktan sonra ödeme ile ilgili tüm detaylar SMS ve E-MAIL ile yapılacaktır.
Sertifikasyon Süreci Nasıl İşliyor?
Eğitimi başarıyla tamamladıktan sonra eğitim başarınıza göre katılım belgesi veya sertifikanız SUYAM tarafından hazırlanarak sizlere bilgi verilecektir.


2,400 ₺
Arş. Gör. Dr. Melisa BULUT
Eğitim Türü: Online
Yer: Microsoft Teams
Toplam Süre: 12 Saat
Son Başvuru: 04.11.2025
Eğitim Başlangıç: 21.10.2025
SUYAM, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir araştırma merkezidir.

İletişim